ČERVENÁ 5 - Horská dráha, zlato a panoramata

GPX formát KML formát

Výškový profil trasy

Profil trasy

Popis trasy a nástupní místa

Fyzicky i technicky náročnější okruh typu horské dráhy ala "nahoru a dolů", vhodný pro opravdu zdatné jezdce. Celoodpružené či 29' kolo výhodou, nicméně okruh je sjízdný i na klasickém 26' hardtailu. Tato trasa nabídne nespočet nádherných panoramat Šumavy a Pošumaví, majestátní Kašperk, spoustu dlouhých více či méně technických sjezdů, pár fyzicky velmi náročných stoupání (Pohorsko, Radešov, Javorník), technický singl na skalách nad řekou Otavou (tzv. Radešovský Wales :-) a středověká zlatonosná důlní díla v romantickém Amálině údolí.

Okruh zahájíte ostřejším vystoupáním k Javornické rozhledně a následně pěkným techničtějším sjezdem po kořenech a žulových kamenech k rozcestí se žlutou. Následuje pěkný (po deštích místy bahnitý) sjezd po žluté do Pohorska. Z Pohorska pokračujete po úbočí Žďánova až ke Kašperku. Z Kašperku pak následuje pěkná sjezdová pasáž po žluté prakticky až k Annínu (posledních pár set metrů je po silnici).

Přejíždíte Annínský most, dojíždíte do Annína, odkud vystoupáte po lesní cestě až ke kostelu Sv. Mořice (Anděl Páně) a od něj technicky zajímavým singlem (tzv. "Radešovský Walles") vybudovaným v rámci Naučné stezky LČR nad Radešovskými skalami sjedete k řece Otavě a dál do Radešova. Z Radešova projedete kolem kempu, přejedete silnici směr KH a hned za křižovatkou pokračujete doprava nahoru po tur. žluté cestě. Čeká vás velmi ostrý výjezd (tzv. Radešovská stojka :) směr ranně gotický kotel Sv. Mikuláše s hřbitovem. Od něj dále stoupáte doprava k lesu, pak doleva po tur. žluté, která vás vyvede na panoramatickou vyhlídku na Šibeničním vrchu nad Kašperskými horami a dále pak příjemným sjezdem do Kašperských hor (cestou budete po pravé straně míjet středověký pranýř, jeden z mála který se v ČR vůbec dochoval!). Odtud pokračujete shodně s trasou Okolo Javornického masívu MTB do Amálina údolí, Řetenic a Nicova.

Z Nicova vyjedete kolem Kohoutího kříže ke Krankotům, odkud opět shodně s Okolo Javornického masívu MTB kolem rotundy zpátky na Javorník.

Zajímavá místa, výhledy a singltrailové pasáže

rozhledna na Javorníku - sjezd z Javorníku do Pohorska - kaple v Pohorsku - lovecký zámeček Záluží - výhledy pod Žďánovem - hrad Kašperk - louky pod Kašperkem - kostel Sv. Mořice nad Annínem - singl "Radešovský Walles" - řeka Otava - Kostel Sv. Mikuláše - vyhlídky na Šibeničním vrchu a pranýř - Amálino údolí - výhledy mezi Řetenicemi a Nicovem - Krásná vyhlídka - singl pod Javorníkem - kaple Sv. Antonína nad Javorníkem

Občerstvení

Javorník: restaurace Vyhlídka, Na Podlesí, Baťovna
Pohorsko: hospoda U Čerta
Kašperk: hradní bufet, Rychta Na Račánku
Annín: hotel Annín
Radešov: vodácký kemp u Otavy
Kašperské hory: hotely a restaurace v městě