ČERVENÁ 7 - HŘEBENOVÝ

Výškový profil trasy

Profil trasy

Popis trasy

Tento okruh jak název napovídá vede po hřebeni Javornické hornatiny a nabízí ty nejhezčí traily, které zde můžeš najít! Čekají na Tebe vymazlené allmountain sjezdy z hory Javorník, Královský kámen, enduro sjezd z Pustého hrádku a vrchu Sedlo a hravé singltraily po Žďánovském hřebeni, Nadějově a finální "zelený" singl nad Tejmlovem. Rozhledna na Javorníku a Sedle Tě okouzlí svými panoramatickými výhledy a středověký hrad Kašperk pak svou majestátností a historií. Jasná volba pro všechny, kteří se chtějí hlavně bavit a zároveň poznat většinu toho NEJ od nás Javornických okruhů!

Z Javorníku vyrážíš zadní cestou přes les ke kapličce Sv. Antonína, od které vystoupáš až na vrchol k rozhledně. Od ní Tě čeká parádní sjezd nad Krankoty a přes paseku na šotolinu pod Žďánovský hřeben. Na šotolině vlevo, po pár set metrech po TZ červené vpravo ostře nahoru ke kapli Sv. Jana. Od kapličky pokračuješ hřebenovým singlem a poté lesní cestou až na vrchol Žďánova (1064 mnm) Kousek za vrcholem (prakticky na začátku ostrého sjezdu ze Žďánova) je cca 20 metrů od cesty vpravo krásný výhled na kraj pod Javorníkem mezi Sušicí a Strakonicemi. Při poměrně dost ostrém sjezdu po lesácké cestě dávej maximální opatrnost! Po výjezdu z lesa na šotolinovou cestu (rekonstruované sklepy z dnes již zaniklé vsi Žďánov) jedeš rovně dolů směr Kašperk. Přejíždíš silnici a za osadou Žlíbek odbočuješ vlevo směr Pustý Hrádek.

Na Pustém hrádku Tě čeká nádherný panoramatický výhled na Šumavu a hrad Kašperk, který se bude tyčit přímo před Tebou. Následuje hardcore enduro vložka – pokud nejsi technicky hodně pokročilý jezdec, tak tohle sejdi! :-) Z Kašperku po asfaltce vpravo „jakoby“ zpátky k hradnímu parkovišti a na konci stoupání (vlevo les, vpravo již louky) odbočuješ vlevo směr Nadějov. Po singlech přejiždíš dvouvrcholový hřebínek Nadějov, krátký singl pod Sedlem a napojuješ se na šotolinu směr Záluží. Na konci lesa odbočuješ z šotoliny vpravo nahoru a nejprve lesem a pak po loukách dojíždíš k penzionu Pod Sedlem v Albrechticích. Odtud nahoru na Sedlo a z něj po enduro eRZetě sjíždíš zpět na Šotolinu pod Sedlem a nabíráš zpáteční směr Kašperk-Javorník.

Nejprve si vyšlápneš „louku dusivku“, lesem kolem Kašperku a po šotolině-asfaltce-šotolině se vracíš zpět na rozcestí pod Ždánovem. Zde se vydej vlevo, vystoupej pod Ždánov, na správné odbočce odboč dle navigace vpravo nahoru na lesní cestu, přejed paseku a v opačném směru projeď po singlu kolem vrcholových skalek a proti směru původní jízdy po hřebeni dál ke kapli Sv. Jana. Od ní tě čeká sjezd dolů k šotolině a z ní dál dolů po červené a pak nahoru až na Královský kámen. Z něj je to už jednoduché – buď standartním houpavým sjezdem po modré nad Krankoty nebo technickým enduro sjezdem po červené (doporučujeme opět pouze ostříleným jezdcům s vyššími zdvihy!). Na Krankotech na TZ červené se obě varianty spojí a ty pokračuješ po lesní šotolince na Krásnou vyhlídku a od ní po zelené po okraji lesa na poslední krásný singlík nad Tejmlovem a podél silnice návrat na Javorník.

PS - nad Tejmlovem je FOTOPOINT obra Kleofáše, tak si udělej fotku a nasdílej nám jí třeba na FACEBOOK! :-)

Zajímavá místa, výhledy a singltrailové pasáže

Rozhledna na Javorníku - sjezd z rozhledny - Pustý hrádek a sjezd z něj - hrad Kašperk - singltraily na Nadějově - Rozhledna na Sedle - enduro sjezd ze Sedla - Královský kámen a sjezdy z něj - Krásná vyhlídka - Fotopoint nad Jeřabinou - singl nad Tejmlovem.