ČERVENÁ 1 - Zapomenuté traily

GPX formát KML formát

Výškový profil trasy

Profil trasy

Popis trasy a nástupní místa

Kratší a na techniku jízdy zajímavý okruh v duchu "MTBikingu v té nejčistší formě". Pozapomenuté lesní cesty, stezky a singltraily, hluboké lesy mezi Javorníkem a Kašperskými horami, technické a hravé výjezdy a sjezdy, výhledy na majestátní Šumavu a do kraje pod ní, stopy dávné historie.

Začátek trasy je shodný s okruhem Přes 3 tisícovky, 2 rozhledny a 1 hrad - tj. z Javorníku asfaltovou "rozehřívačkou" vyjedete k Javornické rozhledně, odkud již začíná to "pravé bikerské.." :-) Kořenovo-kamenitým sjezdem nad Krankoty, pak dál pod Královským kamenem na šotolinu pod Žďánovským hřebenem. Na ní se vydáte vlevo, po pár set metrech pak ostře vpravo nahoru po tur. červené ke kapli Sv. Jana.

Od kaple pokračujete dále po červené, která po cca 400 metrech odbočuje doleva - vy pokračujete technickým singltrailem rovně nahoru mezi skalky nad Vámi. Ze skalnatého vršku pokračujete po již dlouho nepoužívané lesní cestě rovně dál až na druhý nejvyšší vrchol Javornické hornatiny Žďánov (1064mnm). Cestou k němu i z něj na Vás čeká několik velmi pěkných výhledů vpravo na Pošumaví ke Strakonicím / vlevo na centrální hřeben Šumavy.

Celá tato - dle mnohých nejkrásnější - hřebenová část Javornické hornatiny je zakončena ostrým klesáním polozarostlým lesním úvozem s několika technickými prvky. Dojíždíte na okružní šotolinu kolem Ždánova, dáváte se vlevo kolem tur. přístřešku, po necelých 200metrech odbočujete vpravo na louku směrem k vrcholu Chlum (kdysi zde bývala vojenská střelnice) Objíždíte Chlum zprava, po cca 100 metrech odbočíte z klesající šotolinové cesty doleva na vedlejší vrstevnicovou a z ní se po pár metrech "pustíte" vpravo úzkým lesním singltrailem dolů z kopce. Po výjezdu z lesa se napojujete na silnici směr Kašperské hory. Dojíždíte na náměstí v Kašperských horách (možnost občerstvení), odbočujete dolů doleva a na další křižovatce opět doleva směr Skiareál K.H na Liščím vrchu. Na parkovišti pod ním z asfaltu odbočujete na polní cestu, po pár metrech i z ní doprava na lesní stezku. Po ní obkroužíte Liščí vrch až k asfaltce, která vede dolů do Amálina údolí. Tu jenom přejíždíte a kolem závory pokračujete po lesní cestě k polozasypané zlatokopecké štole. Od ní pokračujete na cestu odbočující vpravoe, po pár set metrech uhýbáte vlevo nahoru na další polozarostlou lesní stezku. Výšlap kolem kóty 821 a dojezd k samotě U naděje zakončený dřevěnou lávkou ústící na lesní šotolinu. Na šotolině se dáváte vpravo, projíždíte po okraji louky s širokým výhledem a pokračujete dál po lesní cestě. Po pár set metrech odbočíte doprava na dlouho nepoužívanou lesní cestu, po dřevěném mostku přejíždíte šumící přítok Zlatého potoka, ve stoupání míjíte polorozbořený prvorepublíkový ŘOPík a na prvním rozcestí uhýbáte vpravo a začínáte nastoupávat poslední lesní úsek do Řetenic.

V Řetenicích ve vsi se v zatáčce dáváte doleva a odtud Vás čekají prakticky finální výškové metry až na Královský kámen. Z Královského kamene po modré hravý sjezd a lesní singl nad samotou Krankoty, pak dál po červené směr Javorník ke Krásné vyhlídce (krásný výhled na Boubín, Zadov a Šumavu vůbec), a dále po zelené k chalupě kousek za ní. Projíždíte pod stavením a hned za ním přejíždíte po louce nahoru k lesu, kde se napojujete na poslední lesní úsek, který vás dovede až kapli Sv. Antonína nad Javorníkem. Nezapomenutelný výhled s pseudorománskou rotundou až k Brdům a finální sjezd po sjezdovce zpět k parkovišti na Javorníku.

Zajímavá místa, výhledy a singltrailové pasáže

rozhledna na Javorníku - kaple Sv. Jana - singltrail a výhledy na Žďánovském hřebeni - "dvoufázový" sjezd do Kašperských hor - Kašperské hory - zapomenuté traily a výhledy nad Amáliným údolím - Královský kámen a sjezd z něj - Krásná vyhlídka - "Zelený singl" nad Tejmlovem

Občerstvení

Javorník: Restaurace Vyhlídka, Na Podlesí, Baťovna
Kašperské hory: hotely a restaurace v městě