MODRÁ 4 - Koupací

GPX formát KML formát

Výškový profil trasy

Profil trasy

Popis trasy a nástupní místa

Tip na odpolední výlet s ručníkem v batůžku a výhledy na Pošumaví před sebou!

Jako první vás čeká dlouhý sjezd z Javorníka do Benešovy hory, kdy člověk ani nemusí šlápnout do pedálu. Prosíme dbejte na vlastní bezpečnost a nebojte se používat brzdy! Nejprve se vydáte po málo frekventované silnici směr Vacov a hned na začátku první vísky Bošice (výhled) odbočíte doprava na polní cestu, která vás dovede k lesu nad Benešovou horou - tzv. Na Hradě. Označení Na Hradě má původ v samostatném skalním útvaru, který se nachází v lese nalevo od cesty cca 150 metrů daleko. (Nebýt okolního lesa, byl by z něj krásný výhled :-)

Na začátku lesa pokračujete lesní cestou vlevo, která vás poměrně ostrým klesáním (brzdy!) dovede do vísky Benešova hora. Tu projíždíte směr Vacov, cca 200 metrů za obcí na rozcestí se vydáváte vlevo směr Rohanov. Vjíždíte do Rohanova, přejíždíte hlavní silnici Vacov-Javorník a pokračujete rovně úzkou silničkou, která vás dovede k vašemu cíli - Koupališti v Rohanově.

Zpět na Javorník vás čeká sice "nutné zlo" v podobě vystoupání zpět na start naší cesty, nicméně doporučujeme nespěchat a nechat se zeširoka, povětšinou mírným až středním stoupáním vyvést zpět na horu. Cesta vede stinnými hlubokými lesy po východním úbočí hory (což se v parných dnech hodí), před samotným finálním stoupáním doporučujeme odpočinkovou zastávku u romantické rybniční soustavy zvané u Biskupa.

Zajímavá místa a výhledy (místa k odpočinku)

Výhled nad Bošicemi - Hrad nad Benešovou horou - kaplička v Benešově hoře - krajina u Rohanova - Rybniky U Biskupa