MODRÁ 5 - Okolo Javornického masívu - CYKLOTURISTICKÁ

GPX formát KML formát

Výškový profil trasy

Profil trasy

Popis trasy a nástupní místa

Středně těžká trasa kolem dokola masivu Javornické hornatiny. Cestou nás čekají krásné výhledy na centrální Šumavu a Pošumaví, stopy zlatokopů, gotický hrad a novogotický zámeček, hluboké lesy i romantická zákoutí u Pohorských rybníčků.

Z Javorníku se vydáte po silnici dolů směr osada Tejmlov, kde odbočíte doprava a vystoupáme k samotě Krankoty. Tu projedete a po lesní, následně polní cestě kolem Kohoutího kříže doklesáte do vísky Nicov. Prosíme dbejte na vlastní bezpečnost a nebojte se používat brzdy!

Projedete Nicovem a vyšlápnete si sic ostřejší, ale celkem krátké stoupání Pod Milovský vrch. Odsud začnete opět klesat až do romantického Amálina údolí, kde se psala zlatokopecká historie města Kašperské hory. Do dnešní doby se zde dochovalo několik (mřížemi zakrytých) vstupů do hornických štol.

Odtud nás čeká výjezd do města Kašperské hory a z něj následně až na samotný hrad Kašperk tyčící se nad městem. Od Kašperku sjedete po tur. zelené k Rychtě na Račánku. Od ní pokračujete dále po silnici směr Nezdice na Šumavě. Po necelém km odbočíte doprava a po tiché lesní asfaltce projíždíte lesnatým úbočím hory Žďánov. Ke konci míjíte romantický novogotický zámeček Záluží (možnost ubytování, koňské vyjížďky) a dojíždíte do vesničky Pohorsko. Z něj vás čeká velmi svižný sjezd do obce Strašín s jeho hlavní dominantou červeným Strašínským kostelíkem. Ze Strašína se zvlněnou Pod-Šumavskou krajinou přesunete k vísce Lhota pod Kůstrým, kde již začnete nastoupávat finální výškové metry směr Javorník. Nejdříve po lesních cestách objedete vrch Kůstrý, dostoupáte k romantické soustavě tří rybníčků zvané U Biskupa a od něj Vás již čeká závěrečné vystoupání do obce Javorník.

Zajímavá místa a výhledy (místa k odpočinku)

Výhledy nad Nicovem - Kohoutí kříž u Nicova - Amálino údolí - hrad Kašperk - lovecký zámeček Záluží - kaple v Pohorsku - červený kostel ve Strašíně - rybníky u Biskupa

Občerstvení

Javorník: Restaurace Vyhlídka, Na Podlesí, Baťovna
Nicov: obecní hospoda
Kašperské hory: hotely a restaurace v městě